De wereld verandert snel. De nieuwe generatie stelt andere eisen aan hun werkomgeving en leidinggevende. Er is een verandering gaande van ego-bewustzijn naar eco-bewustzijn. Het gaat om ‘collectief gericht’ samenwerken, waarbij het overstijgende doel boven persoonlijke belangen gaat. In mijn werk staat deze beweging centraal. Anders samenwerken, duurzaam oplossen en vergroten van (communicatie) inzicht en bewustzijn.
Thema’s als nieuw authentiek leiderschap, werkgeluk, communicatie, bewustzijn, generatie-diversiteit en werkdruk zijn ‘knoppen’ om aan te draaien wil je wezenlijk verandering creëren.
Uit veel onderzoeken is gebleken dat organisaties die actief, zichtbaar en bewust investeren in leiderschap en in medewerkers, structureel betere resultaten behalen. Maar dat niet alleen. Er is minder verloop, minder (ziekte)verzuim, medewerkers zijn positiever, gelukkiger en gezonder. Ik adviseer en ondersteun organisaties bij deze ontwikkelingen. Kijk bij diensten welke ondersteuning wenselijk is voor jou of jouw organisatie.
Wist je dat?
Geluk wordt voor 10% bepaald door de omgeving en voor 40% door wat je er zelf aan doet.
(Lyubomirsky, S. (2008). The How of Happiness).
Steeds meer talenten vinden werkgeluk belangrijker dan een hoog salaris. Organisaties die hier aandacht aan besteden doen het beter in The war for Talent.
(Generatiekloof in aantocht: voorkom mismatch met jonge professionals. (2016, 2 april)
Gelukkige medewerkers blijven 44% langer bij de organisatie werken, zijn 66% minder ziek thuis en hebben 125% minder kans op een burn-out.
(Bondt, B. de, & Maes, R. (2014). ReRAMP your business).
De productiviteit van gelukkige organisaties is 31% hoger.
(Achor, S. (2012).Positive Intelligence. Harvard Business Review, 01).
Organisaties met gelukkige medewerkers zijn maar liefst 300% innovatiever.
(Spreitzer, G., & Porath, C. (2012). Creating Sustainable Performance. Harvard Business Review, 01).
Gelukkige medewerkers zorgen voor 37% meer omzet.
(Achor, S. (2012). Positive Intelligence. Harvard Business Review, 01).